• +989120203527
 ورق کامپوزیت چیست؟

ورق کامپوزیت چیست؟

به عنوان یکی از مصالح پیش رفته مورد استقبال قرار گرفته و به یکی از مصالح اصلی در نمای ساختمان (نمای کامپوزیت) مبدل شده است. تشکیل شده از الومینوم و پلی اتیلن فشرده است.
ویژگی های ورق های کامپوزيت :
– سبکی وزن
– تنوع شکل پذیری
– مقاومت بالا
– ابعاد متنوع
– مصالح زیر سازی سبک
– برای نما سازی و نوسازی نما مناسب است
– مقاومت بالا در برابر شرایط سخت آب و هوایی
– تنوع رنگ
– ایمنی بالا در برابر زلزله
– قابلیت تعویض و تعمیر
– از بین بردن محدودیت در استفاده از ایده های مختلف طراحی
خواص فنی :
– اولین امتیاز این ورق های کامپوزیت وزن سبک آنها می باشد که در سبک سازی ساختمان کمک قابل توجهی می کند .
– سالیان سال بدون هیچ گونه تغییر از نظر ظاهری و فنی خود را حفظ می کند .
– خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری این ورق ها عالی است .
– در رنگ و طرح های بسیار متنوعی در بازار موجود است، به شکل چوب، انواع سنگها و …
– به علت وجود پلی اتیلن فشرده در مرکز دو لایه آلومینیوم این ورق های کامپوزیت یک عایق حرارتی خیلی خوب می باشد از اتلاف انرژی جلوگیری می کند .
– به خاطر سطح صاف آنها اشعه خورشید بازتاب می کنند و حرارت خورشید را کمترین حالت جذب می کننند .
– مقاوم در برابر رطوبت است .
– زنگ نمی زند .
– تغییر شکل آن در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی کمتر است .
کاربردهای آلومينيوم کاپوزيت پنل :
نمای خارجی ساختمان، بازسازی نماهای قدیمی، دکوراسیون داخلی، پمپ بنزین ها، تابلوی فروشگاه ها، غرفه های نمایشگاهی، پوشش سقف ها، پارتیشن و …

ورق کامپوزیت ورقی است که از فشرده شدن لایه های متعدد به همدیگر ساخته می شود. لایه های درونی این ورق ها متشکل از کانی های غیر قابل اشتعال پذیری و پلی اتیلین می باشند و لایه ی بیرونی آن متشکل  از آلومینیوم است. ورق کامپوزیت متریالی است که امروزه توجه معماران را به سمت خود جلب کرده است. ورق های کامپوزیت در نمای بیرونی و ظاهری انواع ساختمان ها، سقف کاذب، قسمت بندی فضای درونی ساختمان ها، تابلو و برد های تبلیغاتی، دکور کردن فضاهای درونی انواع ساختمان تجاری، دیوار هایی با کاربرد صنعتی، دیواره پل ها و تونل ها و موارد دیگر، مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول دارای تنوع رنگ بسیار بالایی است و از لحاظ بصری نمای بسیار زیبای دارد. ورق های کامپوزیت وزن چندانی ندارند، سبک هستند و به همین علت به سادگی اجرا می شوند. این محصول در برابر زلزله، رطوبت و نور خورشید مقاومت خوبی دارد به همین علت این ورق ها تغییر رنگ نمی دهند و دچار زنگ زدگی نمی شوند. ورق های کامپوزیت انعطاف پذیر بوده و در اندازه و ابعاد مختلفی موجود می باشند. همچنین این محصول بسیار مقاوم بوده و برای استفاده در هر شرایط اقلیمی مناسب است. ورق های کامپوزیت عایق صدا و حرارت  بوده و اشتعال پذیر نمی باشند. به علاوه این ورق ها نیازی به شسته شدن نداشته و بسیار راحت جا به جا و تعویض می شوند. ورق های کامپوزیت و تمامی لایه های سازنده آن، قابل بازیافت را دارند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button 09128333764